Zdravnikom je z novelo Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja omogočena izdaja le TRAJNIH napotnic, torej takih, ki veljajo do konca zdravljenja.
Ukinjena je izdaja enkratnih napotnic ter napotnic za določeno obdobje. Sprememba velja za vse napotnice, ki so bile veljavne na dan 10. 9. 2024 in do danes niso bile zaključene.
Kdaj trajna napotnica vseeno poteče?
Trajna napotnica ne velja več v naslednjih primerih:
- Naročen pacient se na termin ni oglasil ter se v roku 30 dni ni opravičil. S tem se prekine napotnica z vsemi termini v prihodnosti. Če npr. na kontrolni pregled niste prišli in se v 30 dneh niste opravičili, bo taka napotnica preklicana, z njo pa tudi vsi termini v prihodnosti.
- Dve leti po zadnjem obisku na tej napotnici, če pacient nima novih terminov v prihodnosti. Če ste npr. naročeni v letu 2027 in že imate termin, napotnica ne bo potekla. Če termina nimate, bo napotnica potekla 2 leti od zadnjega pregleda.
- Specialist napotnico zaključi.
Kako sporočim specialistu, da potrebujem predčasni kontrolni pregled?
Če pride do poslabšanja zdravstvenega stanja, ki zahteva predčasno kontrolo, napotnica pa še velja, nova napotnica ni potrebna. Za predčasno kontrolo se dogovori pacient s specialistom na podlagi izvida zdravnika ustrezne specialnosti (npr. izvid urgentnega zdravnika, ki svetuje kontrolo).
V prihodnje bo mogoča neposredna komunikacije med izbranim in napotnim zdravnikom.
Želim menjati specialista, ali potrebujem novo napotnico?
Zavarovana oseba napotnega zdravnika, ki si ga je izbrala in je dobil pooblastilo za zdravljenje za daljši čas, praviloma ne more zamenjati, preden preteče veljavnost napotnice.
Izjema je v primeru:
− če je napotni zdravnik več kot tri mesece neprekinjeno odsoten zaradi bolezni, porodniškega dopusta, strokovnega izpopolnjevanja ali drugih vzrokov, ali če je odšel na delo v drug kraj;
− če pride med njima do nesporazumov, zaradi katerih je zavarovana oseba izgubila zaupanje v napotnega zdravnika;
− če se zavarovana oseba za stalno ali za daljšo dobo preseli v drug kraj;
− če zdravniška zbornica ali ministrstvo, pristojno za zdravje, na zahtevo zavarovane osebe, njenih svojcev ali delodajalca, ugotovi, da postopki diagnostike, zdravljenja oziroma rehabilitacije niso bili v skladu z doktrinarnimi strokovnimi usmeritvami in je to razlog za nezaupanje zavarovane osebe do napotnega zdravnika.
Razloge za menjavo pacient sporoči napotnemu zdravniku (specialistu), ki na napotnici odpove vse prihodnje termine. Pacient se nato naroči k novemu specialistu v 5 dneh.