V Zdravstvenem domu Ljubljana prehajamo na nov način elektronske komunikacije preko portala za paciente, ki bo nadomestil dozdajšnjo elektronsko pošto.
Portal omogoča varnejšo komunikacijo med pacienti in ambulanto. Uporabniki lahko na portalu vidijo seznam predpisanih zdravil in napotnic, naročajo zdravila, ki jih redno prejemajo, prav tako kontrolne napotnice pri specialistih. Kmalu bodo lahko uporabniki naročali tudi medicinske pripomočke, ki jih redno uporabljajo, imeli bodo vpogled v bolniške liste, mogoče pa bo tudi eNaročanje na pregled ali na odvzem krvi v naših laboratorijih. Zaposleni v ambulanti bodo z uporabo portala imeli vsaj za petino manj administrativnega dela, saj sporočilo prejme ambulanta avtomatično v zdravstveno informacijski program, ki ga uporablja pri svojem delu, kar je ena izmed največjih prednosti in novosti. Ob odsotnosti izbranega zdravnika pa sporočilo avtomatično prejme nadomestni zdravnik.
Registracija na portal je mogoča z osebno registracijo pri zdravniku v ambulanti ali z digitalnima potrdiloma SigenCa ali SigovCa ter siPassom. Pacient lahko pooblasti tudi drugo osebo, če sam nima lastnega elektronskega naslova in mobilne telefonske številke. V nekaterih enotah imamo dodatno odprte posebne termine za osebne obiske brez naročanja, ki so namenjeni osebnim registracijam v portal, pooblastilom za svojce in pomoči pri uporabi. Navodila za uporabo so dostopna tudi na spletni strani ZDL.
Portal že uporabljajo v ambulantah družinske medicine v enotah Šentvid, Bežigrad in Vič-Rudnik, postopoma bodo sledile druge ambulante in enote ZDL. V enoti Šentvid, kjer smo elektronsko komunikacijo v celoti preusmerili na portal opažamo, da so odzivi pacientov zelo dobri. Starejši, vešči uporabe računalnika, se v portalu dobro znajdejo.
Portal nadomešča le elektronsko pošto, pacienti lahko z ambulanto še vedno komunicirajo preko telefona, navadne pošte in osebno v ambulanti.