Skoči do osrednje vsebine
Search... SL EN Login

Login for employees

efpc_slo

Osebnega zdravnika ste si ob podpisu »izjave o izbiri« izbrali za obdobje NAJMANJ ENEGA LETA.

V primeru, da boste zamenjali osebnega zdravnika po enem letu, pri novem izbranem osebnem zdravniku samo podpišete izjave o izbiri.

Osebnega zdravnika lahko zamenjate tudi prej:

  • če se preselite za stalno ali daljše časovno obdobje,
  • če je zdravnik odsoten več kot tri mesece,
  • če pride med vami in zdravnikom do nesoglasji ali nesporazuma,
  • če ministrstvo za zdravje ali zdravniška zbornica ugotovi, da postopki zdravljenja niso bili v skladu z doktrino stroke in je to razlog za nezaupanje.

V primeru, da ste osebnega zdravnika zamenjali prej kot v enem letu, morate navesti tudi razlog zamenjave ob podpisu izjave o izbiri.

NA VIDNEM MESTU, PRAVILOMA V ČAKALNICI, JE SEZNAM ZDRAVNIKOV, KI ŠE OPREDELJUJEJO PACIENTE.

Nujna medicinska pomoč pomeni izvajanje nujnih ukrepov zdravnika in njegove ekipe pri osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe neposredno življenjsko ogrožena, oziroma pri kateri bi glede na bolezenske znake v kratkem času lahko prišlo do takšne ogroženosti.

KDAJ?
Po pravilih zdravstvene zavarovalnice imate pravico do pregleda v urgentni ambulanti le v nujnih stanjih.

NAPOTNICE, RECEPTI
V urgentni ambulanti ne morete dobiti napotnic za naročene preglede ali recepta za zdravila, ki jih redno jemljete.

PLAČILO
Nujne storitve niso plačljive. Če storitve niso nujne, so po Pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja samoplačniške.

Preden poiščete nujno medicinsko pomoč, presodite ali gre resnično za nujno stanje, ali lahko počakate na osebnega zdravnika, ki najbolje pozna vaše zdravstvene probleme.

  • Vaš izbrani osebni zdravnik, ki ga obiščete zaradi bolezni ali poškodbe, opravi pregled, in če je potrebno vas napoti na laboratorijske preiskave, rentgensko slikanje, ultrazvočne preiskave,…
  • Na osnovi ugotovitev odredi zdravljenje in vam tudi svetuje.
  • V primerih, ko so potrebne zahtevnejše preiskave in posvetovanje z drugimi specialisti, vas napoti k specialistu v specialistično ambulanto ali v bolnišnico.
  • Vodi vso vašo zdravstveno dokumentacijo, ker le tako lahko pravočasno ukrepa in vam svetuje, tudi ko se vrnete iz bolnišnice ali po daljši obravnavi pri specialistu.
  • Praviloma nadaljuje z zdravljenjem in nadzira vaše okrevanje, v primerih kronične bolezni vas tudi podpira in usmerja k čim večji samostojnosti pri vodenju bolezni ter ukrepa pri poslabšanju le-te.
  • Če je potrebno, odredi obisk patronažne medicinske sestre ali zdravstvene nege na domu ali vas napoti na fizioterapijo.
  • Vaš osebni zdravnik pa vas povabi tudi na preventivne preglede in aktivnosti, do katerih ste upravičeni iz nacionalnega preventivnega programa. Prav tako ste povabljeni na svetovanje (k zdravniku ali v Center za zdravstveno vzgojo), kako skrbeti za svoje zdravje, voditi svojo kronično bolezen in se odvaditi nezdravih življenjskih navad ali razvad. 

Prav je, da se na povabilo na preventivni pregled odzovete, saj so preventivni pregledi namenjeni odkrivanju bolezni, ki jih sami še ne zaznate kot bolezensko težavo, ali pa je ne ocenite kot resen zdravstveni problem.

Vaš izbrani osebni zdravnik ima še naslednja pooblastila, ki so podrobneje opisana v pravilih ZZZS:

  • predpiše vam zdravila na recept
  • predpiše medicinsko-tehnične pripomočke
  • vas napoti v bolnišnico ali k specialistu v nadaljnjo obravnavo
  • ugotavlja upravičenost do začasne zadržanosti od dela in vam izda obrazec o bolniškem staležu za vašega delodajalca
  • poda predlog za podaljšanje bolniškega staleža, napotitve na zdraviliško zdravljenje ali na oceno invalidnosti imenovanemu zdravniku zavoda, zdravstveni komisiji ali invalidski komisiji
  • glede na utemeljeno potrebo odredi prevoz z reševalnim ali drugim vozilom
  • izstavi obrazec za povračilo potnih stroškov

Delo v Zdravstvenem varstvu odraslih poteka:

  • OD PONEDELJKA DO PETKA

Ob delavnikih med 7.00 in 19.00 uro vas bo sprejel osebni zdravnik, v njegovi odsotnosti pa nadomestni (sprejemni) zdravnik v vaši enoti ZD Ljubljana.

Samo v resnično nujnih primerih poiščite pomoč v SNMP.

 

  • SPLOŠNA NUJNA MEDICINSKA POMOČ (SNMP)

SNMP je organizirana 24 ur na dan v Urgentnem bloku Univerzitetnega kliničnega centra, Bohoričeva 4, Ljubljana za nujno zdravljenje, nujno medicinsko pomoč in nujne obiske zdravnika na bolnikovem domu v primeru nenadnega poslabšanja zdravstvenega stanja.

Ob delavnikih med 7.00 in 19.00 uro nudijo nujno medicinsko pomoč osebni zdravnik (nadomestni zdravnik) v ambulantah za odrasle v zdravstvenem domu ali koncesionarji. Ob nedeljah, praznikih in ponoči, ko zdravstveno varstvo odraslih ne deluje, je dežurna služba organizirana na enem mestu, in sicer na SNMP v Urgentnem bloku Univerzitetnega kliničnega centra, Bohoričeva 4, Ljubljana.

Veseli nas, da ste si ali si boste v našem zavodu izbrali osebnega zdravnika zase ali za svoje otroke.

Izbira osebnega zdravnika je pomembna odločitev, zato o njej temeljito razmislite tudi, ko izbirate osebnega zdravnika svojemu otroku.

Da vam bi bilo pri izbiri laže, vam posredujemo nekaj uporabnih pojasnil:

Na osnovi pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja imate pravico do proste izbire zdravnika (161. člen Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja), vendar vam toplo priporočamo, da pri izbiri upoštevate zdravnikovo strokovno usmeritev.

Zdravniki so glede na podeljeno licenco usposobljeni v ožja strokovna področja s čimer se zagotavlja kakovost obravnave pacientov določenih starostnih skupin.

Zdravniki so na osnovi svoje specializacije in iz tega izhajajoče licence vključeni v ustrezno varstvo.

  • V Zdravstvenem varstvu predšolskih otrok skrbijo specialisti pediatrije za otroke do vstopa v šolo oziroma do 6 leta starosti.
  • V Zdravstvenem varstvu šolskih otrok in mladine so specialisti šolske medicine ali specialisti pediatrije usmerjeni v delo s šolsko mladino od vstopa v šolo, do zaključenega srednješolskega izobraževanja oziroma do dopolnjenega 19 leta starosti.
  • V Zdravstvenem varstvu odraslih so specialisti splošne - družinske medicine usposobljeni za delo z odraslimi, starejšimi od 19 let.

  • če ne opredeljuje več, ker že presega število opredeljenih pacientov
  • ko zaradi lokalne oddaljenosti pacientu ne bi mogel nuditi oziroma zagotoviti vseh storitev, za katere je pooblaščen
  • če ga zavarovana oseba želi izbrati v nasprotju s pravili (npr. odrasla oseba pediatra...)
  • če s pacientom nikakor ne moreta vzpostaviti sodelovanja ali prihaja do situacij nasilja, lahko zdravnik vloži zahtevek za odklonitev pacienta po postopku, ki ga predpisuje ZZZS.

Po pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja si mora vsaka zavarovanka - zavarovanec izbrati svojega osebnega zdravnika.

Za otroka do 15. leta starosti ali starejše osebe, ki so opravilno nesposobne, izberejo osebnega zdravnika starši, varuh ali skrbnik (za slednje, tudi nosilec zavarovanja).

Mladostnice in mladostniki si lahko po 15. letu starosti sami izberejo svojega osebnega zdravnika.

Pri zdravniku, ki si ga izberete, podpišete izjavo o izbiri.

Osebnega zdravnika ste si ob podpisu »izjave ob izbiri« izbrali za obdobje NAJMANJ ENEGA LETA.

  • Prav je, da si izberete osebnega zdravnika preden zbolite, tako vam bo takrat lažje, ker boste takoj vedeli, kam po pomoč. Iskanje pomoči v dežurni službi ni vedno najboljša odločitev.
  • Osebni zdravnik vas bo tudi pravočasno vabil na preventivne preglede, ker vas bo imel v evidenci.
  • Pri izbiri osebnega zdravnika bodite pozorni tudi na lokacijsko dostopnost, pri čemer poskušajte biti čim bolj neodvisni od pomoči drugih.

NA VIDNEM MESTU, PRAVILOMA V ČAKALNICI, JE SEZNAM ZDRAVNIKOV, KI ŠE OPREDELJUJEJO PACIENTE.

Digitalizacija in razvoj elektronskih medijev sta opazno povečala tudi elektronsko komunikacijo med pacienti in zdravstvenim osebjem. Posledično se v ambulantah soočamo s številnimi sporočili preko elektronske pošte.

Elektronska komunikacija

Pri posredovanju elektronskih sporočil upoštevate nekaj usmeritev.

V svojih sporočilih bodite kratki in posredujte točne podatke. Pri podpisu obvezno dodajte polno ime in priimek, ZZZS številko ter telefonsko številko, na kateri ste dosegljivi, da vas bomo v primeru nejasnosti lahko poklicali. Prosimo vas, da ne pošiljate več sporočil dnevno.

Na prejeta elektronska sporočila vam bomo odgovorili po prioriteti zdravstvenih težav, najkasneje pa v roku treh delovnih dni, zato dodatno klicanje v ambulanto ni potrebno.

Če se na ambulanto obračate za svojega otroka, naj elektronsko sporočilo napiše le eden od staršev, ne vsak starš svojega. V sporočilu navedite točne podatke otroka (ime in priimek, rojstni podatki, šola in razred ter dosegljiv kontakt).

Preko e-pošte lahko naročate:

  • recepte za zdravila, ki jih jemljete v sklopu stalne kronične terapije,
  • naročilnice za predpis medicinskih pripomočkov,
  • napotnice za kontrolne preglede pri kliničnem specialistu;

ter uredite krajši bolniški stalež ali se naročite na pregled v ambulanti.  

Pregled v ambulanti - obvezno naročanje

Za obisk v ambulanti se morate NAROČITI. Triažo dnevnih obiskov izvaja zdravstveno osebje ambulante. Število obiskov v ambulanti je omejeno. Prednostno so v ambulanti obravnavani kronični bolniki z akutnim poslabšanjem oziroma tisti bolniki, ki glede na zdravstvene težave pregled bolj potrebujejo.

Ne pozabite, da si lahko pri določenih blažjih zdravstvenih težavah pomagate tudi sami, npr. vzamete zdravila proti bolečinam ali vročini, ki so v lekarni prosto dostopna, prav tako določene blage težave spontano minejo in zadošča opazovanje oz. odloženo čakanje. Če pri tem niste uspešni, se obrnete na zdravstveno osebje ambulante. Napotke za ukrepe pri nekaterih blagih zdravstvenih težavah si lahko preberete tudi na naši spletni strani v rubriki Nasveti in navodila.

Vse administrativne storitve  urejajte po elektronski pošti ali po telefonu, brez obiska ambulante.

Zahvaljujemo se vam za razumevanje, da je ambulantna obravnava prednostno namenjena tistim, ki zdravstveno oskrbo najbolj potrebujejo.

Simulation Centre

ISCPC
euveca
SCUBY
Transsimed
By using this website, you agree to the use of cookies in accordance with our Privacy and Cookie Policy MOD_COOKIES_SETTINGS_BTN Zapri

Cookie settings

This site uses cookies
Some of these cookies are essential, while others help us to improve your experience by providing insights into how the site is being used.

Necessary cookies enable core functionality. The website cannot function properly without these cookies and can only be disabled by changing your browser preferences.

Analytical cookies help us to improve our website by collecting and reporting information on its usage.